torsdag den 18. juli 2013

Indtil nu, min sommer to-do // So far, my summer to-do





Indtil nu har jeg kun opnået 2 ud af de 10 ting på min liste, men det tegner til at blive en rigtig god sommer!

Jeg har været i vandet en hel masse gange, i hvert fald 8 gange og den ene af gangene var med hop fra vores båd! - jeg håber jeg har mange gange til gode endnu, denne sommer.

Og jeg har fundet frem til en reeet så god iskaffe, hvis jeg selv skal sige det, som jeg glæder mig til at drikke endnu mere af, og til at dele med jer :-)

Loppemarkedet er planlagt til den 24. august, og alle er velkomne! Det sker i Lyngby Parkgård - i Kongens Lyngby fra 10.00-14.00.

Jordbær selvpluk, er vidst ved at være for sent nu, så jeg tror den bliver gemt til, næste år. Jeg har dog allerede spist massevis af dejlige danske jordbær, bare ikke nogen jeg selv har plukket.

  1.  Lege ægte turist i egen by og køre rundt i en af de der hop on-hop off busser.
  2.  Bade i havet, mindst 5 gange og få rigeligt med sand mellem tæerne!
  3. Besøge Den Blå Planet.
  4. Lave og drikke mindst 5 forskellige sommer cocktails!
  5. Lave en isbar med hjemmelavet is og drys i alle varianter og invitere alle mine venner til at være med!
  6. Finde den bedste opskrift på Iskaffe - har du et bud så smid en kommentar og jeg vil afprøve den!
  7. Tage til fredags rock i Tivoli for første gang!
  8. Finde et sted hvor man selv kan plukke jordbær, så der både er til at spise med fløde og knasende sukker, men også til fryseren.
  9. Holde loppemarked, og sælge ud i alle de ting som vi ikke behøver - vi har tre kælderrum, mon ikke der skulle være noget?
  10. Lave et nyt patchwork projekt, måske en taske eller en pude til den nye sofa?


So far I can cross 2 things on my list, so i have plenty of good summer-joys to come :-) But the summer has only just begun!
  1. Act like a real tourist in my own town and driving around in one of those hop on-hop-off buses.
  2. Go for a swin in the sea, at least 5 times and get plenty of sand between my toes!
  3. Visit The Blue Planet.
  4. Make and drink at least 5 different summer cocktails!
  5. Make an ice cream parlor with homemade ice cream and sprinkle in all variants and invite all my friends to join!
  6. Find the best recipe for Iced Coffee - do you have a recipe then drop a comment and I'll try it!
  7. Go for Friday Rock in Tivoli for the first time!
  8. Find a place where you can pick strawberries yourself, so there is enough both to eat with cream and crunchy sugar, but also for the freezer.
  9. Host a flea market, and sell out of all the things that we do not need anymore - we have three basement rooms, I wonder if there shouldn't be something there to sell?
  10. Make a new patchwork project, maybe a bag or a pillow for the new sofa?


Jeg er smuttet! - ud i det danske sommerland
I'm off - out to the enjoy the lovely danish summer

xx


2 kommentarer:

  1. Det er sgu en lækker to do, flere af punkterne ligner min. Ser du søger god iskaffe. Min er god og så er det renset for overflødige kalorier - se den her: http://by-bak.blogspot.dk/2013/07/no-0616-kaloriefattig-iskaffe.html

    God sommer :-)

    SvarSlet
  2. Ha ha, jeg har også altid tænkt på at lege turist i KBH, for når man endelig gør det er det jo fantastisk sjovt. Kanalrundfart ER og bliver et hit. God fornøjelse i de der hop-on-off-busser og i Den Blå Planet ;o)

    SvarSlet