fredag den 5. juli 2013

Halskæde DIY // Necklace DIY


Statement halskæder er meget in for tiden, jeg har bare ikke kunnet finde en som jeg syntes passede til mig.

De bliver hurtige tunge at have om halsen, eller har en forkert længde,
så jeg har lavet mit egen!

Den er så nem at lave, at alle kan være med.

Statement necklaces are very popular right now, but I still haven't found one who fits me.

Either way they are to heavy to hang round the neck or the wrong lenght, 
so I have made one myself.

It's so easy that everybody can join.


Alt man skal bruge er // All you need is

3 farver bånd // 3 colours of ties
Masking tape // Masking tape
Kæde // Chain
2 endedupper // 2 clamshells
Stærk lim // Strong glue
Værktøj // Tools

Hvis du vil have den kortere end en du bare kan tage over hovedet, skal du også bruge:
If you want it shorter than one you can just take over your head, you will also need:

1 lås // 1 carabin clasp

1. trin // Step 1
Lav to fletninger, den ene lidt længere end den anden // Make to braids, the one i bit longer than the other

2. trin // Step 2
Luk fletningerne med masking tape, og sæt dem stramt sammen - således at de passer end i endedupperne // Close the braids with masking tape, and tape them together, so they can fit into the clamshells

3. trin // Step 3
Lim enderne fast i endedupperne og lad dem tørre // Glue the ends into the clamshells and let it dry 

4. trin // Step 4
Sæt kæde i, i den længde du ønsker, sæt eventuelt lås i hvis kæden skal kunne åbnes og lukkes // Set the chain together with the braid in the length you want, and if you want a lock in it, put the clasp on as well


Nemt ikke? // Easy right?

Send mig gerne et link hvis du laver en, så jeg kan se den :-)
Please send me a link if you make one yourself :-)


xx

Ingen kommentarer:

Send en kommentar