mandag den 24. juni 2013

Summer to-do



I år skal jeg først holde rigtig sommerferie til september, hvor vi har bestilt en tur til Lidoen og Venedig, og ingen tvivl om det, jeg glæder mig som et lille barn!!!

Men ind til da, så skal jeg nyde den danske sommer så meget som muligt,
og i år vil jeg i hvert fald nå at;

  1.  Lege ægte turist i egen by og køre rundt i en af de der hop on-hop off busser.
  2.  Bade i havet, mindst 5 gange og få rigeligt med sand mellem tæerne!
  3. Besøge Den Blå Planet.
  4. Lave og drikke mindst 5 forskellige sommer cocktails!
  5. Lave en isbar med hjemmelavet is og drys i alle varianter og invitere alle mine venner til at være med!
  6. Finde den bedste opskrift på Iskaffe - har du et bud så smid en kommentar og jeg vil afprøve den!
  7. Tage til fredags rock i Tivoli for første gang!
  8. Finde et sted hvor man selv kan plukke jordbær, så der både er til at spise med fløde og knasende sukker, men også til fryseren.
  9. Holde loppemarked, og sælge ud i alle de ting som vi ikke behøver - vi har tre kælderrum, mon ikke der skulle være noget?
  10. Lave et nyt patchwork projekt, måske en taske eller en pude til den nye sofa?

Hvad skal du lave i denne sommer?


This year, we not going for summer vacation until September, where we have ordered a trip to Lido and Venice, and no doubt about it, I can't wait!

But until then, I will enjoy the Danish summer as much as possible,
and this year I will celebrate it, I want to;

  1. Act like a real tourist in my own town and driving around in one of those hop on-hop-off buses.
  2. Go for a swin in the sea, at least 5 times and get plenty of sand between my toes!
  3. Visit The Blue Planet.
  4. Make and drink at least 5 different summer cocktails!
  5. Make an ice cream parlor with homemade ice cream and sprinkle in all variants and invite all my friends to join!
  6. Find the best recipe for Iced Coffee - do you have a recipe then drop a comment and I'll try it!
  7. Go for Friday Rock in Tivoli for the first time!
  8. Find a place where you can pick strawberries yourself, so there is enough both to eat with cream and crunchy sugar, but also for the freezer.
  9. Host a flea market, and sell out of all the things that we do not need anymore - we have three basement rooms, I wonder if there shouldn't be something there to sell?
  10. Make a new patchwork project, maybe a bag or a pillow for the new sofa?

What are you doing this summer?

xx








2 kommentarer:

  1. Lyder som en god sommeliste! :)
    Jeg er stor tilhænger af iskaffe og jeg laver en stærk kop kaffe som jeg sætter i køleskab (eller fryser hvis det skal gå stærkt) når den er kølet blander jeg halv kaffe og halv mælk i et glas. Tilføjer caramel sirup (nødde sirup er også lækkert og det kan købes på flasker hos baresso) og tilsætter isterninger.. Mums!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det må jeg prøve Henriette! :-)

      Engang da jeg arbejdede i min mosters is butik, brugte vi kaffeis, som vel var en slags vaniljeis med kaffe i - jeg ved ikke hvordan hun lavede den, og så bare blendet med isterninger, det var virkelig den bedste iskaffe jeg nogensinde har fået...
      Et par år efter bestilte jeg iskaffe på en café i Tyskland, og den smagte kun af kaffe med flødeskum - og det var før jeg faktisk kunne lide kaffe - den var slet ikke sød, så det manglede lidt syntes jeg. Så det er en god idé med sirup, mmmmhhm!

      Kh

      Slet