fredag den 21. juni 2013

Bukser // Trousers


I lang tid har jeg været i gang med disse bukser.

Det er en bestilling fra min kusine, eller faktisk en gave.
Men min symaskine gik i stykker...

Nu har jeg lånt min svigermors symaskine, og min egen skal på ophold hos min mor, for at se om hun kan få den til at virke igen. 

Det en gammel maskine jeg har, men jeg har været SÅ glad for den, og hold nu op, det er svært at sy på en anden maskine end sin egen! 

Jeg ved ikke hvor stor forskellen er, inden for samme mærke, men at gå fra Husqvarna til Singer var for mig, lidt af en prøvelse.

Men bukserne blev fine, til sidst :-)

Det er som om nålen ikke vil køre ned til spolehuset, i stedet støder den på metal, er der nogen der ved hvad der kan være galt, eller har tips til hvordan det løses?


For a long time I have been working on these trousers.

It is an order from my cousin, or actually a gift.
But my sewing machine broke down...

Now I borrowed my mother in law's sewing machine, and my own must stay with my mother some time, to see if she can get it to work again.

It is an old machine I have, but I have been SO pleased with it.
Oh my! It's hard to sew on a machine other than his own!

I do not know how big the difference is within the same brand, but to go from Husqvarna to Singer was for me, a bit of an ordeal.

However, the trousers ended out fine, at last :-)

It is as if the needle does not want to run down to the bobbin case, instead it encounters the metal, is there anyone who knows what might be wrong or have tips for how to fix it?


xx



2 kommentarer:

  1. Tjekket om nålen er skæv? metalskiven sidder som den skal, eller om du er kommet til at ændre på en indstilling?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja og vi har også prøvet at skille den ad, både min kæreste og min mor - som har samme maskine...
      Jeg kan næsten ikke holde tanken ud, om at skulle vænne sig til en anden maskine.. Ej at forglemme hvad det ikke også koster at købe en ny...

      Kh

      Slet