onsdag den 19. juni 2013

At finde en mening // to make sense

I mandags mistede vi et elsket og kært familiemedlem, sådan helt pludselig og helt ud af den blå luft.

Min faster fik en hjerneblødning, som ikke var til at rede. Familien var samlet fra fjern og nær, på Rigshospitalet, da vi fik af vide hvor slemt det stod til. Jeg holdt hende i hånden mens vi slukkede for respiratoren.

At finde en mening med noget som synes så uretfærdigt er utrolig svært, og jeg ved ikke om det nogensinde vil give mening for mig.

Jeg har dårlig samvittighed når jeg tænker på noget andet, når jeg smiler eller griner. Men alligevel har jeg prøvet at distrahere mine tanker, fordi jeg simpelthen ikke kan bære tanken om det der er sket.

Hun blev kun 49 år, forstår du det? 49 år!

Hun skal begraves på lørdag og jeg kan slet ikke bære det.

-

The day before yesterday we lost a beloved family member. It happened from out of nowhere.

My aunt got a stroke, and not to be rescued. The family was gathered from far and near, at the hospital, while we were told how bad things were. I held her hand while the respirator was turned off.

To make sense of something that seems so unfair is incredibly hard. I don't think it will ever make sense to me.

I feel guilty when I think of something else, when I smile or laugh. But anyway, I have tried to distract my thoughts, because I simply cannot bear the thought about what had happened.

She was only 49 years old, do you believe it? 49 years old!

She will be buried on Saturday, and I cannot bear the thought about it.

xx




2 kommentarer:

  1. Puha det er aldrig sjovt at miste.. Slet ikke når det er på sådan en uretfærdig måde - så ung! :(
    Jeg har selv prøvet det og føler med dig *kram*

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Henriette, det betyder meget for mig.

      Jeg kan stadig ikke rigtig forstå det. Det føles uvirkeligt.

      Slet