fredag den 11. januar 2013

Spaghetti broccoli&chilicheese




Først må jeg lige undskylde at billederne bestemt ikke er de bedste jeg nogensinde har præsteret, men trods dårlige billeder, er det her virkelig en ret du må prøve, for det er en fantastisk smagsoplevelse!

Min kæreste sagde at retten var godt smagsafstemt og at det måske nok var hans nye livret, så jeg måtte gerne lige skrive ned hvordan jeg havde lavet det så vi kunne få det igen.

Retten kan både spises som vegetar ret, men vi fik krebinetter dertil.

Jamie Oliver var min inspirationskilde, da han lavede en lignende ret i et af hans programmer, men da det er så lang tid siden, kunne jeg ikke helt huske hverken ingredienser eller fremgangsmåde.

Jeg har brugt følgende ingredienser:

1 broccoli 
1 rød peber
1 grøn chili
4x4x4cm stykke parmesan ost
1 hvidløg - af de små hele, hvor et fed er et helt hvidløg
Spaghetti - vi spiser altid grovpasta, men Jamie Oliver brugte almindeligt

Pasta sættes over til kogning, eller man kan bruge en rest fra dagen før, som så først skal bruges senere igen.

Broccoli renses og skylles, og stokkene skæres fra - de skal ikke smides ud da de skal blendes sammen med den røde peber, chilien (uden kerner) og hvidløget. Det skal kun hakkes fint, som på det nederste billede (Igen, undskyld for kvaliteten men bare for at give et indtryk af hakkefinheden). Broccoli hovederne skal koges/dampes så de stadig er lidt sprøde.
Sammen med revet parmesan svitses stokke-blandingen på panden med lidt margarine eller olie. Når broccolien og spaghettien har kogt færdig vendes det hele sammen på panden og er klar til servering.

Velbekomme :-)

Prøv det nu selvom billederne ikke er så gode, det smager virkelig skønt!

xx

1 kommentar:

  1. Hvor er der mange skønne opskrifter her i blogland , og denne tror jeg lige jeg tager en kopi , tusind tak for den .
    Kh Mette

    SvarSlet