torsdag den 10. januar 2013

Peanutbutter cookies






Jeg fandt denne her helt fantastiske blog med denne opskrift og jeg fik sådan lyst til at bage...

Jeg lavede lidt om, så det passede til hvad jeg lige havde i skabet, og skriver herunder sådan som jeg lavede dem.


100 g smør
100 g crunchy peanutbutter
300 g rørsukker
2 æg
2 teskeer bagepulver
300 g hvedemel
100 g mørk chokolade
10 teskeer saltede peanuts



Smelt smør og peanutbutter, hældes i skål og piskes med rørsukker, æggene tilsættes et af gangen mens der piskes. 
Bagepulver og hvedemel piskes med.
Chokoladen hakkes og vendes i dejen sammen med de saltede peanuts.

Dejen ligges i klumper på bagepapir på bageplade og bages i omkring 12 minutter ved 200 grader.

Jeg fik 18 cookies ud af en portion og skal opbevares i en lufttæt dåse/boks.

Prøv dem med et glas mælk ved siden, uhm!

xx





Ingen kommentarer:

Send en kommentar