mandag den 14. januar 2013

Papirfoldning



Min aften foregik således igår.

Jeg kan nu sætte flueben ved et af mine nytårsfortsæt.

Jeg ville lære at folde flere ting i papir. Origami om du vil.
Det er selvfølgelig aldrig et "færdigt" emne, da der jo findes så mange forskellige ting at folde.

Men jeg kom igang, og fandt den ene lækre blog efter den anden, og den ene youtube video efter en anden som inspirerede til flere foldninger.

I nogle foldninger indgik der både lim og saks og flere stykker papir, og så ved jeg ikke om man stadig kalder det Origami, eller om jeg bare skal bruge ordet papirfoldning. Jeg går ikke så meget op i det, så længe jeg hygger mig :-)

For et år siden sagde papir mig ikke særlig meget, men på det seneste er jeg blevet mere og mere vild med det. Faktisk er det ret sjovt at jo flere ting man folder, finder ud af at for eksempel, alle de ting jeg har foldet starter ud med et kvadrat. Og jeg mestrer nu også noget der kaldes reverse backfolding, og på den måde går flere af foldningerne faktisk igen, og det gør det nemmere for hver gang man skal prøve at folde noget nyt.
En hel videnskab i papirfoldning.

Leger du også med papir?

xx


PS. hvis det kniber med at se hvad jeg har foldet kan jeg fortælle dig at det er en trane, en lille mis, en hare, en julestjerne og en diamant :-)

2 kommentarer:

  1. I wish I could do that! That looks so cute. I'd fold it everywhere and leave it for people to find. :) Hihi!

    http://reportingforbeauty.wordpress.com

    SvarSlet
    Svar
    1. What a great idea Raya! I think i will try that...

      Slet