fredag den 21. september 2012

Efterår

Efteråret er kommet, og jeg er faktisk ikke helt klar til det endnu. 

Små ting som et gyldent blad kan irritere mig, eller alle de jule ting der kommer op når jeg åbner min pinterest. Jeg er bare slet ikke ovre med sommer endnu!!!

Jeg plejer at glæde mig til jul allerede nu, sidste år på denne tid var jeg allerede igang med julepynt...

I år går det hele bare for hurtigt. Ser jeg en vinterdepression forude???
Jeg vil ikke lade det påvirke mig, så jeg prøver kun at tage de "efterårs-ting" til mig som jeg holder af og syntes om lige nu. De ting jeg måske lidt har savnet henover sommeren. Som f.eks. stearin lys.



Her til morgen var det et tændt stearin lys mens vi spiste morgen mad. Meget efterårs agtigt! - og hyggeligt :-)

Og så blev jeg så glad den anden dag, da jeg fandt min første kastanje i år. Så måske der alligevel er håb forude for at jeg bliver vild med efteråret i år også.

I går var jeg også på biblioteket... Det er for mig også lidt en efterårs-vinter ting at gå på biblioteket. At sidde i sofaen omfavnet af tæpper med en kop varm the ved min side og en god bog i hånden som jeg kan fordybe mig i, drømme mig væk, eller blive klogere af.

Hvordan har du det med at efteråret er kommet?

Kh

5 kommentarer:

  1. Nej, nej du må ikke blive depri over sæsonen :)
    Det er nemlig så hyggeligt med indevejr også. Varm cacao, risengrød, stearinlys. Man kan købe smukke dahlia'er (note at jeg selv skal gøre det). Det bliver mere oplagt at sidde inde og sy/strikke/hækle eller hvad man nu lige gør. Nyde en god film under tæppet. Ja, som du kan høre elsker jeg efteråret.
    Tak for søde besked inde hos mig, mit efterår bliver forhåbentlig forsødet en ekstra tak :)

    Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sød Anne. Jeg må lave mig en kop varm kakao i aften vidst :-) Egentlig kan jeg også rigtig godt lide efteråret, jeg er bare ikke klar til den endnu. Jeg har brug for lidt mere varme og lys.

      Kh

      Slet
  2. Uh altså varm kakao, stearinlys, varme tæpper, indendørs krea tid.. Jeg kunne jo blive ved :)
    Jeg synes alle årstider har deres charme. Det eneste jeg ikke bryder mig om er at det er blevet så hurtigt koldt! Jeg nyder lidt endnu at jeg har barsel, så jeg ikke skal ud på cyklen tidligt morgen. Var det igår og jeg fortrød, at jeg ikke havde taget handsker på, for hold da op det var jo bidende koldt!! :(
    Jul det venter jeg dog med lidt endnu, det kan jeg slet ikke forholde mig til!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er lige præcis det, at det er blevet hurtigt koldt, som nok gør at jeg ikke føler mig klar til efteråret endnu. Jeg kunne godt bruge lidt mere sol og varme.

      Kh

      Slet
  3. Jeg synes efterår er fantastisk smukt, det dufter dejligt, og frisk luft er virkelig frisk luft. Det eneste jeg ikke er så vild med, er at så snart efteråret sætter ind, så er der så pokkers lang tid til foråret. Vinter og efterår burde komme forskudt, og ikke lige i rap. Hvis det nu var forår lige efter efteråret, så var det måske lide nemmere lige at snuppe vinteren også :)

    SvarSlet