fredag den 17. august 2012

Nakskov


Hele min familie kommer fra Vest Lolland, lige så langt tilbage som jeg husker at have fået fortalt, og omdrejningspunktet der, er jo Nakskov. Idag er der dog ikke meget ved byen, mange butikker er lukket, og derfor tomme butiksruder og facader som ikke bliver holdt. Men derfor betyder byen nu alligevel noget helt specielt for mig.





Nakskov roklub hvor min mor og far fandt hinanden, var det ikke for den, var jeg her måske ikke idag :-)


Bygningen yderst til venstre, som ses under kirketårnet, der bor min mormors søster og hendes mand, og det har de også gjort lige så længe som jeg husker :-)


Den store grå bygning, er den smukkeste på hele havnen, hvis jeg skal sige det. Det er nemlig min morfars. Han bor på førstesalen, og resten bliver lejet ud. Historien om bygningen jeg har fået fortalt er, at det engang var Danske Bank som havde bygningen, derfor er der også en stor bankboks at finde i stueetagen.



Dronningens pakhus, som er en bevaringsværdig bygning. Desværre ser den ikke helt sådan ud. Men en sjov bygning at se. Når man kigger ind af det ene af vinduerne kan man se nogle store gamle bøger ligge på et bord som har fået samlet sig en masse støv gennem årene.


Mange små, fine, gamle gader.


Og sjove skilte, fra ældre tid.



2 kommentarer:

  1. nakskov er en rigtig smuk by med en masse gamle hus :) trist den er blevet så stille i gågaden men sådan er det desværre hernede på lolland :/

    SvarSlet
  2. Ja desværre. "udkants danmark" kalder de det, og det er også hvad det er blevet. Men vil man finde de aller smukkeste steder må man til udkanten.

    SvarSlet