fredag den 13. juli 2012

Lidt af hvert + Drømmekage fra Brovst


Som jeg før har skrevet er jeg bare så træt for tiden. Jeg føler jeg kan sove konstant!
Jeg har været ved min læge, og mit D-vitamin niveau er åbenbart meget lavt. Det ligger på 28 og et normalt menneske skal gerne have det liggende et sted mellem 50-200. 
Det kan vidst spille ind på trætheden, men det irriterer mig, for jeg kan lave så meget andet end at sove :-)
Desuden er min kæreste og jeg begyndt at løbe, og det tager selvfølgelig også et lille indhug i energien, men skulle jo også gerne give lidt igen.
Indtil videre har jvi været ude 3 gange sammen, og jeg en gang alene, og der er allerede fremskridt. Jeg har aldrig løbet før, så vi er startet ud med en kort overskuelig rute, men lur mig om den ikke snart skal forlænges.

Jeg håber snart min energi vender tilbage, men indtil da, kan jeg lige få slugt lidt bøger.
Bare lidt sommerlæsning :-)


Jeg er allerede kommet igennem en bog på 460 sider, og er i gang med nummer to. De to bøger ligger selvfølgelig ikke i bunken her.

-

Jeg havde lovet min kæreste at bage en fredags-kage han kunne tage med på arbejde, og kagen han gerne ville have med, var en drømmekage :-)

Heldigvis ikke noget svært, og heldigvis meget overkommeligt :-) Det var lige hvad min trætte krop og sind kunne holde til.


Drømmekage fra Brovst

Opskriften fandt jeg her

4 æg
300 g sukker
250 g mel
3 tsk bagepulver
1 tsk vaniljesukker
2 dl mælk
50 g smør

desuden

100 g smør
150 g kokosmel
225 g brun farin
½ dl mælk

Æg og sukker piskes luftigt og mel, bagepulver og vaniljepulver vendes forsigtigt heri. Mælk og smør lunes og vendes også forsigtigt i.
Dejen hældes i en lille bradepande beklædt med bagepapir og kagen bages ved 200 grader i ca. 20 minutter.

Fyldet laves ved at bringe smør, kokosmel, farin og mælk i  kog under omrøring i en tykbundet gryde, og når kagen har bagt hældes/smøres det ud over kagen, varmen skrues op på 225 grader og kagen bages i 5 minutter mere.

Kagen blev god, og heldigvis blev der også et stykke tilbage til mig :-) Så nu vil jeg smide stængerne op igen, og læse lidt mere og spise et stykke kage. Jeg er alene hjemme, så hvorfor ikke?


KH

1 kommentar:

  1. TUSIND tak for den FINE trøstepræmie.
    Jeg har netop hentet den i dag på posthuset. WOW, det er den fineste trøstepræmie, jeg længe har set.
    Mange tak :-)
    http://likebree.kaashalvorsen.dk/#post140

    SvarSlet