fredag den 22. juni 2012

En lille rest

Da jeg på syskolen skulle sy den lille sommerbody, skulle jeg lære at sy en roleau (hedder det det?!) ...


I hvert fald blev det til tre forsøg. Som man så fint siger, tredje gang er lykkens gang. Det var det også for mig.

Den første kom jeg til at sy så vrangen vendte ud af... tsk
Den anden blev alt for løs, slatten, fed etc., og Line skulle lige blære sig lidt med at vise hendes sommerbody frem så jeg kunne se hvor tynd man kunne lave den dersens roleau... tsk
Den tredje blev perfekt, set med mine øjne, og der kom ovenikøbet en lille rest, som jeg lavede en fingerring ud af.



Knappen er fra samlingen.

Dejligt med små simple idéer som hurtigt kan udføres, og man ovenikøbet får brugt sine sager rub og stub.

Nyd regnen ;-)

KH

2 kommentarer:

  1. Det kræver lige lidt fingersnilde når roleauen skal vendes (ja, den hedder den)men bagefter går det som en leg. Det ser så fint og eksklusivt ud. Jeg har arbejdet hos en designer hvor vi lavede brudekjoler (bl.a) ¨å dér lærte jeg at lave roleauér:-) Knus Heidi

    SvarSlet
  2. Jeg er også rigtig glad for at have lært det :-) Har allerede udtænkt et par ting hvor jeg skal lave roleauer til. Det er så dejligt at lære nye teknikker :-)

    God weekend.

    KH

    SvarSlet