onsdag den 16. maj 2012

Pæremuffins med kanel


En lille kage med pære og kanel
 - som smager himmelsk!

Jeg havde egentlig lavet dem til min fødselsdag, men jeg havde også serveret så meget andet, så der var ikke nogen som kunne spise mere. Så kagerne kom med til bestyrelsesmøde i stedet for, og de var så gode at en af dem spiste hele 4 kager!


Opskriften lyder således:

250 g hvedemel   
100 g sukker 
4 tsk bagepulver
1/2 tsk salt 
1 tsk stødt kanel 
50 g smeltet smør 
2 dl mælk
 1 æg 
2-3 pærer

 Drys:
2 spsk sukker
 1/2 tsk stødt kanel   


 Bland hvedemel, sukker, bagepulver og krydderier i en skål. Pisk smør, mælk og æg sammen og rør det i de tørre ingredienser. Pærerne skrælles, befries for kernehus og skæres i tern. Vend pæretern i dejen og fordel den i ca. 15 forme. Drys med sukker blandet med kanel og bag kagerne ved 200ºC i ca. 20 min



Jeg kan desværre ikke huske hvor jeg har fundet opskriften, men ved du hvor det er, så lad mig det vide så jeg kan linke!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar