tirsdag den 1. maj 2012

Når en solskinsdag giver trang til jord under neglene

Normalt er mine vindueskarme fyldt med små potter klar til at plante ud på denne tid, men i år har hverken trangen eller lysten været der.
Jeg har købt ind til selv at kunne lave de små avispapir-potter, og også lidt frø - dog ikke i samme mængde som tidligere år. Jeg har endda lånt min bog om krydderurter ud til en veninde.

Men B-U-M.. Så kom lysten, sidst på eftermiddagen igår, på den første RIGTIGE solskins dag.


Uuuhm, trangen til jord under neglene meldte sig.

Drømmen om at have et hus, en have og en kompostbunke kom også snigende.

Ja altså, drømmene om hus og have kommer op lejlighedsvist - flere gange ugentligt.
Men en kompostbunke ligefrem?
Drømme er uransaglige.



Men ikke jo mindre, jeg strøg til nærmeste planteskole og købte lecasten til mine krukker.
Otto syntes det var noget underligt noget.




(Meget jord under neglene blev det ikke til, men alt rigeligt! Pppfff, jeg hader faktisk at have skidt under neglene!)


Gamle vandkander står nu så find med røde og hvide blomster. Hyggeligt!

Så nu er altanen sommer og sol-klar!


Har du gjort din altan-have-terrasse sommeklar?

Kh


1 kommentar:

  1. Kan godt forstå, at du gik i haven. Vejret er jo fantastisk.

    SvarSlet