fredag den 27. april 2012

Weekend morgenmad - Müsli risengrød med æbler




Min kæreste syntes ikke at billedet er særlig godt, eller at det ser særlig lækkert ud. Men jeg syntes at det smagte så godt at jeg gerne vil dele opskriften.

Det er meget simpelt.


Æblerne er kogt med vand og sukker. Forholdene er jeg lidt usikre på, så egentlig hældte jeg bare i hvad jeg syntes passede af sukker og vand så det dækkede æblerne.


Risengrød hvad der svarer til 1 liter mælk. I mit ilfælde var det 2½ dl vand som koges op, 2 1/4 dl ris som tilsættes og koges i 2 minutter, herefter 1 liter mælk og 1 tsk salt. Når risengrøden næsten er helt kogt færdig, som i, du tænker at nu er det færdigt - næsten, så hældes der 2 dl müsli i grøden og røres, og det står så og trækker i 10 minutter, hvorefter det serveres med kanelsukker og æbler på toppen.

Mums filibaba, er alt hvad jeg har at sige til det. Om du spiser det til morgen- eller aftensmad er op til dig, jeg syntes det duer til begge dele.


God weekend!

Kh

Ingen kommentarer:

Send en kommentar