søndag den 15. april 2012

Jeg elsker stilheden

Min hals er dum idag. Jeg vågnede ved at den gjorde ondt og mine øjne sveg, havde derfor ret svært ved at sove længere. Pollen sæsonen er gået igang, og jeg er sikker på det er derfor den er gal med mine øjne. Halsen, tror jeg nærmere er dum fordi jeg måske har haft en smule for lidt tøj på når solen har skinnet. Øv siger jeg bare.
Men derfor passer det mig fint med en dag i stilhed. Min kæreste er på arbejde og jeg kan nyde stilheden med strikketøj i hænderne.

Jeg har døren åben for bare lige at lufte lidt ud, og fuglene kvidrer om kap med bilstøjen om hvem der skal "larme" mest. Jeg har vendet mit øre til at kunne høre fuglekvidren højere end bilstøjen selvom det i virkeligheden nok er omvendt. Sådan er det når man bor tæt på en stor vej.

Jeg kan også høre min elkedel brummer, den er i gang med at lave varmt vand til the, det er jeg sikker på min hals har godt af.




Jeg strikker babyveste, for det er nemlig næste trin på min vej for at blive sådan, du ved, god til at strikke. Jeg blev lidt træt af kun
at kunne strikke halstørklæder :) Men sådan er det måske når man kun kan strikke ret og vrang

Og ellers, så tror jeg bare jeg trisser tilbage til strikketøjet igen...
Nu har elkedelen nemlig "klikket" og vandet er varmt.

5 kommentarer:

  1. My compliments for your blog and pictures included,I invite you in my photoblog "photosphera"

    CLICK PHOTOSPHERA

    Greetings from Italy

    Marlow

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you very much, i am happy that you like my blog.

      Julie

      Slet
  2. Hvor træls med høfeber. Min mand har også høfeber. men han er så gået i en behandling, desensibiliserings-behandling tror jeg det hedder. Han blev testet for det kan er mest allergisk overfor og det får han så en spøjte for engang imellem. I starten var det hver uge, nu er hver 7. uge. Han synes det har hjulpet meget og vi er også mere ude nu i forhold til det for et år siden. Det er bare rigtig dejligt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Min kæreste gik også igang med vaccination mod birk i efteråret, men måtte stoppe pga. han fik slem nældefeber af det. Jeg har overvejet at snakke med lægen om vaccination også, problemet er bare at jeg er allergisk for ret mange ting. Støvmider, el, hassel, birk, græs, hund, kat osv. Om vinteren holder jeg det fint ud, der det kun støvmiderne - og de er faktisk oftest værst om efteråret, jeg ved ikke hvorfor! Men her om foråret tager jeg allergi medicin hver dag for at kunne holde det ud. Otto er jeg heldigvis ikke allergisk for, så kun nogle hunde... Når jeg skal være sammen med katte skal jeg også tage medicin, åh det en jungle! Tror det vel være for omfattende og blive vaccineret for det hele.

      KH

      Slet
  3. God 'bedring' og strikkelyst. Hvis du lige er opstartet med strikkeriet, synes jeg du gør det rigtig godt, hold op hvor er de fine, dine veste.

    SvarSlet