fredag den 23. marts 2012

At følge den rette vej

At vælge den rigtige sti. At følge sit hjerte. At gøre det der føles rigtigt. At have god mavefornemmelse med noget.


Det har jeg valgt at jeg vil gøre. Jeg er nemlig dømt til at skabe, og hvorfor er det så at jeg ikke har gjort det før? Eller jeg har hele tiden gjort det, men hvorfor skulle det ikke blive min levevej?

Frygt, måske?

Eller uvidenhed.

I hvert fald er jeg efter længere tids grublen og tænken og hjernevridning, kommet frem til at nu, som i N.U. må det være slut med at leve i skyggen. Nu må det være min tid til at "shine".

Derfor har jeg valgt at søge ind på det som kommer aller tættest på at være mit drømmestudie. Og så krydser jeg fingre og tæer og hvad der ellers kan krydses, for at jeg blive kaldt til optagelsesprøve, og bliver optaget!

Det er min drøm at komme til at leve af min kreativitet, og det er helt forkert for mig at sidde på en kedelig teoretisk uddannelse, hvor jeg ikke skal bruge min kreativivtet eller mine hænder til noget som helst, og det er helt, helt forkert at jeg havde valgt en uddannelse inden for den branche, for det er jo slet ikke det jeg brænder for, hvis jeg mærker efter aller dybest inde i min mave. Eller mit hjerte, for den sags skyld.

Det skal der laves om på.

Hvorfor skal man ikke lave det man elsker aller mest i hele verden, og hvorfor skal man ikke prøve om det kan blive sin leve vej?
Jeg har fundet ud af i en alder af 23, næsten 24, at livet er for kort til bare at stå til. Jeg vil ikke længere stå på sidelinjen, jeg vil ikke længere drømme om noget - når det kan blive en virkelighed.
Jeg vil leve!

Et gammelt barometer som hænger på min altan. Det virker ikke, men viser altid at det kommende vejr er meget smukt.
Det passer mig vældig fint, og er egentlig nok lidt et symbol for mig om at alt der er i vente, er meget smukt, hvis man vel og mærke vælger at se sådan på det.
Hvis ikke tingene er meget smukke, så må vi jo lave det om så det bliver det, og det er hvad jeg er i gang med!



2 kommentarer:

  1. Wow, sikken beslutning. Men jeg kan godt forstå dig; følg dit hjerte. Dengang jeg skulle uddanne mig, fik jeg også at vide, det var svært at få arbejde som designer- det var kun for de få. Men jeg fulgte mit hjerte, og idag har jeg arbejdet som designer i.... mange år. Pøj pøj. Knus

    SvarSlet
  2. Dejlig holdning, gå efter det :o)

    Ha`en dejlig weekend

    SvarSlet