onsdag den 16. november 2011

Gustavs

Hos Gustavs, var jeg blevet inviteret til fødsesldag i søndags, af Gustavs far.

"Hos Gustavs" .. det minder mig meget om "Hos Gusteau's",
som er navnet på den fine restaurant hvor Remy første gang træder ind i restaurantionsbranchen i "Ratatouille".
"Alle kan lave mad" Er Gusteaus motto, og det har Remy taget til sig.

Hos Gustav er der ikke rotter i køkkenet, men derfor laver de fantastisk mad alligevel.



Sig hej til dem der lavede mad til os i søndags.


Som sagt var maden helt fantastisk, så I skal da også lige have et billede af hvad hovedretten bød på.


Hvis du ikke lige kan se hvad det er, så vil jeg da gerne fortælle det.

Det er nemlig noget lækkert kalv, samt gulerødder, rødbeder og kartofler...

Gustavs, er ikke kun en restaurant, nej faktisk er det en bistro, og også en butik.
Og derfor hedder det faktisk også Gustavs bistro og butik, og ikke bare "Gustavs".

Gustavs er inspireret af de franske bistroer, og derfor fik vi også torske bandalade på en sprød bund af fennikel salat til forret, samt ost efter hovedretten, ja og som prikken over i'et fik vi æblecrumle til dessert, med vanilje anglaise til.

Og det var virkelig prikken over i'et, for det smagte helt fantastisk, og jeg blev sat i den situation at jeg havde lyst til mere, meget mere. Men lige som jeg, så kunne alle omkring mig rigtig godt lide den dessert, og jeg kunne altså derfor ikke opsnappe mere.. Hvilket nok også var godt det samme.

Man skal jo passe på figuren, ... hvis jeg da bare havde en figur!

Derefter fik vi den mest fantastiske kaffe, og den kunne man faktisk købe med sig hjem. Altså bønnerne.. en pose til 60 ,- kr.
Hvorfor jeg ikke købte en pose med, forstår jeg stadig ikke.

Men én ting er sikkert, jeg skal tilbage.

Ja, og så glemte jeg faktisk lige at sige at alle de grøntsager vi jo så spiste i løbet af dagen var biodynmaiske!
For det går Gustav rigtig meget op i.
Derfor er de fleste vine vidst også biodynamiske, ja, eller måske dem alle, for jeg spurgte faktisk ikke.


Som du kan se, så er der i hvert fald mange, ja og priserne er mange, for hvad jeg lige kunne skimte var der vine for alt i mellem 80,- og 800,- kr.

Jeg skal tilbage, måske skal du også? Eller måske du skal derhen for første gang.
Det skulle du unde dig selv, for det var en oplevelse.

Gustavs bistro og butik, ligger nærmere betegnet, på
Classensgade 11, 2100 København Ø,
tæt på søerne, tæt på trianglen, tæt på Østerport.




3 kommentarer:

  1. Mmm, det lyder lækkert!

    Og tillykke!!!! Du har vundet min give-away, så hvis du sender en mail på bebe200procent@gmail.com, sender jeg et par varmende elefanter din vej ;-) God søndag aften!

    SvarSlet
  2. Ih hvor ser det dog lækkert ud! Måske jeg skulle hive kæresten med derind en dag ^^
    Fin blog du har dig, og mange lækre opskrifter :D Har lige meldt mig som fast læser!
    Er selv ret ny i blog verden, kig gerne forbi :)
    Mvh. Henriette

    SvarSlet
  3. Super fedt Bebe!
    Jeg sender dig fluks en mail.

    Henriette, Gustavs er bare så hyggelig, og maden er bare super.
    Også en fin blog du har dig!

    Kh Julie

    SvarSlet