tirsdag den 16. august 2011

Lige ved og næsten

Jeg er i gang med at skrive en ansøgning til et nyt fritidsjob jeg rigtig godt kunne tænke mig, og så slår tanken mig. Er jeg en kvinde eller en pige? Måske en ung kvinde? I hvert fald ikke en dame.

Hvor går grænsen for om man er en pige eller en kvinde? Har det noget med alder at gøre, eller måske noget med min tøjstørrelse? Ja, lige godt som jeg forestiller mig, at man bliver hurtigere kvinde, hvis man bruger størrelse 44 i tøj, frem for hvis man bruger str. 36? Altså man er da en RIGTIG kvinde, hvis man er sådan lettere erotisk buttet? Eller måske har det noget at gøre med erfaring... Livsmod... eller drive?
Hvad syntes du? Hvornår er man kvinde, og hvornår er man pige? Og dame for den sags skyld, oven i hatten.



1 kommentar:

  1. I aviserne skriver de jo "ung mand" hvis han er fyldt 16 nærmest. Det samme gælder sikkert for kvinder. Jeg har godt nok haft lidt svært ved at kalde mig og jævnaldrende for mænd og kvinder, og jeg er endda 27 år. Men jeg er ved at komme efter det, og der er vist heller ikke noget at diskutere længere. Altså, man da er hverken dreng eller pige, når man er 27, vel?
    Jeg tror egentlig, jeg synes, at grænsen går omkring de 20 år. Måske faktisk når man ikke længere er teenager...

    SvarSlet