mandag den 22. august 2011

Det pureste guld


I hvert fald for mig!
Det første billede, er taget i min stue. Jeg elsker min lille samling af "værker" her. Fisken købte jeg i en lions-butik til en 20'er. Bil billedet er fra min svigermors familie, menneske billedet fandt jeg engang i et skab i mit barndomshjem, men ingen vidste hvor det kom fra.
Sidst men ikke mindst, mit elskede emalje skilt fra Nykøbing F. Bryghus.
Jeg er så umådelig glad for det. Jeg kommer jo oprindeligt derfra, og hele min barndom har jeg boet dernede, og ikke mindst, min mor blev udlært som kontordame fra dette bryghus. Jeg fandt det på loppe, og sammen med lemash skiltet måtte jeg slippe 125kr!




Lemash skiltet hænger i vores entre. Jeg kender ikke til drikken, men jeg er vild med pastelfarverne derpå. Min kæreste var i starten ikke så vild med dets patina, og syntes at det var klamt og ulækkert. Men jeg syntes at det har charme, og jeg vil aldrig skille mig af med det!


På billedet herunder er der både lopper og nyindkøb. Uret fandt vi på et lagersalg i Bella til 80kr, plus der hørte en vægt med skål til også!
"Værktøjerne" har jeg fundet på et loppe, og fik dem gratis :)


Krydderihylden her er jeg umådelig glad for, og da jeg kom hjem med den passede den jo perfekt til mine krydderiglas. Hvilket held! Jeg måtte slippe med 30kr på et loppemarked, og jeg fik en gammel tuborg trækasse oven i hatten.


I stuen hænger også disse hylder og alt hvad der står derpå har specielle minder med sig.
Amagerhylden har jeg fået gratis da de ryddede op i min Papfars gamle børnehaven. Derudover står der også en gammel violin, fra min kærestes familie, og de siger at den er langt over 100 år gammel!
Der står en træ-and købt i en kunsthåndværks butik nær Skagen. A talking stick, fra et "7 gode vaner" kursus min kæreste var på. En lille kina-dukke med betydningen påskrevet "treasure".
En mercedes-bil kunst genstand - fordi min svigerfar i mange år har været mercedes-sælger og derfor da vi så denne gamle model, måtte den jo bare med hjem!
En ting som jeg ikke lige kan huske navnet på, men som vi havde med hjem fra Australien, malet med originalt prikmaleri fra de "oprindelige" australiere. Sidst men ikke mindst står der en udstoppet flagermus. Den er det nyeste vi har fået på hylden. Jeg er helt vild med den! Min kæreste arvede den som barn da hans mormors søster Asta døde, og har sidenhen stået i mine svigerforældres hus.



En original Coca Cola plakat hænger indrammet over vores sofa. Jeg fik den på loppemarked til 50kr.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar