mandag den 30. maj 2011

Brombærkoldskål med hjemmelavede kammerjunkere

Denne gang der starter vi med billedet:


Ja ok, måske ligner det mere koldskål med blod og kammerjunkere... Men det er altså sådan en slags brombær sirup something jeg lavede...

Først lod jeg nole brombær tø op i en gryde, overhældt med sukker, da det var tøet op varmede jeg det op og lod koge i ca. 10 minutter, derefter hældte jeg det på skoldede glas..

Jeg ville jo egentlig have haft det skulle være marmelade, men den var ligesom ret så flydende i det.

Kammerjunkere opskriften fandt jeg inde på det søde sommerliv af Mette Blomsterberg her. Jeg brugte dog vaniljesukker i stedet for en halv vaniljestang og 60 g. sukker i stedet for 100 g. - Og jeg syntes altså det var rigeligt sødt til resten af "rettens" ingredienser.

Og koldskålen var mere simpel end den jeg lavede sidste år, opskriften fra sidste år ser du her.



Og til den opskrift jeg lavede i denne omgang:

En liter koldskål piskes sammen med sukker og vanilje som tilsættes efter behag.. Jeg bruger sådan lidt over en håndfuld sukker tror jeg, og ca. 2 teskeer vaniljesukker...

Så er der serveret :)

Koldskål med knaste kammerjunkere og nogle par skefulde brombær sirup. Mums filibaba siger jeg bare!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar