mandag den 14. marts 2011

Et særligt møde.. vol 1

Madbloggertræffet 2011 er hvad dette indlæg skal handle om.

Først vil jeg sige tusind tak for en helt uforglemmelig dag. Det var så fantastisk at møde en hel omgang madentusiaster som en selv, og pludselig følte man sig ikke så anderledes når man skulle sidde og tage billeder af AL maden.

Tusind tak til Anne og Birthe som stod for at arrangere dette helt fantastiske arrangement.

Jeg har virkelig fået stof til rigtig, rigtig mange indlæg på bloggen i tiden fremover. Men først vil jeg starte med at fortælle om den første halvdel af dagen og dernæst den sidste halvdel. Nok også et helt særlig indlæg om de ekstremt store goodiebags vi fik, og en masse særlige indlæg om hvordan jeg bruger de forskellige varer fra goodiebags´ne.

Dagen startede for mig allerede halv seks da Otto skulle luftes. Jeg var næsten helt dårlig og havde faktisk ikke sovet særlig meget fordi jeg var så nervøs for at skulle møde en masse mennesker jeg aldrig havde mødt før og så være sammen en hel dag! Så det passede mig fint at komme tidligt op.

Turen startede for mit vedkommende kvart over ti hvor jeg tog hjemmefra for at finde toget mod Slagelse. Slagelse var stedet hvor jeg skulle mødes med fire andre søde bloggere, nemlig Camilla, Vibeke, Andrea og Maria. Nu gik turen mod Vejen og det var en super hyggelig køretur og snakken gik. Man skulle ikke have troet at det var første gang at vi mødtes.

Første stop var hos Kageriet hvor vi fik en lille rundvisning af ejen Anita Nielsen og hun viste hvordan hun smurte en kage op, hvordan den blev dækket med marcipan og til sidst lidt pynteri og marcipan figurer.

Og her kommer lidt billedespam derfra:


Derfra gik turen videre hjem til Anita på Estrup Herregård hvor der var kagesmagning (MUMS!) og kaffe serveret af Bjørn og Julie fra Dolce Gusto


Vi skulle smage fem forskellige kager, Jamaica, Trippel, Sommer, Royal og Klassisk. De fem er nævnt i den rækkefølge som det også er vist på billedet der kommer herunder.
Min favorit var Sommer-kagen da jeg ikke er helt tosset med lagkager, var den kagen som var mest frisk! Den smagte nemlig af jordbær-lime.
Og så skal det jo lige nævnes at Royal kagen var den som blev serveret til Frederik og Mary's bryllup i 10 etager.
Men men men, så blev der jo også serveret lidt ekstra, nemlig små træstammer med guld på og små Sarah Bernard med kransekage bund.. Og her fandt jeg jo faktisk min favorit... Nemlig træstammerne! Uha, men man kan jo også sige at det faktisk er en samling af alle kagerne i en, da det jo er rester tilsat andet lækkert :)
Jeg har desværre ikke nogle billeder af kaffen fra Dolce Gusto, men jeg kan lige nævne at jeg jo faktisk ikke drikker kaffe til dagligt og altid har sagt "Ellers tak!" men jeg drak alligevel en halv kop, så det kan bestemt anbefales.

Lidt billedespam fra kagesmagningen:




Opfølgning med resten af træffet vil komme snarest.

Afslutningsvist vil jeg lige tilføje: Jeg har været så MÆT af indtryk, mad og oplevelser, på den gode måde, efter denne dag og det er virkelig en dag jeg vil tænke tilbage på længe.

Kærligst Julie

4 kommentarer:

  1. Hvor dejligt at du fik en plads, Julie :-) Jeg kan se på en af dine kommentarer at du ikke har fået helt det samme i din goodiebag, det er jeg ked af, helt bestemt en svipser. Håber du alligevel er glad og tilfreds :-)

    Tusinde tak for de dejlige gaver og jeg fik jo slet ikke snakket nok med dig, men jeg håber at vi ses igen. Forhåbentlig komme du (og gerne resten af familien) op mit arrangement hos Aarstiderne den 14. april....

    Kh
    Birthe

    SvarSlet
  2. Tak for dejligt selvskab. Jeg hyggede mig bestemt sammen med dig.
    Hilsen Vibeke

    SvarSlet
  3. Tusind tak for sidst. Det var hyggeligt at møde dig :-)

    SvarSlet
  4. Det lyder til at have været en dejlig oplevelse, glæder mig til at høre flere detaljer:) ses
    Christina

    SvarSlet